10 consells per donar a conèixer un esdeveniment o un producte

10 consells per donar a conèixer un esdeveniment o un producte

El més important per donar a conèixer un esdeveniment o un producte és triar les accions més adequades per convertir qualsevol fet en una notícia.

Elaborarem un Pla de Comunicació, que tindrà un termini d’execució concret, definirem el públic objectiu i triarem els suports més adequats.

Les deu accions de comunicació més més efectives per donar a conèixer una notícia són les següents:

  1. Enviament de notes de premsa als mitjans de comunicació i al públic objectiu per correu electrònic i/o e-alertes per sms
  2. Presència a les xarxes socials: Twitter, Facebook, Vimeo, Flickr…
  3. Inserció de publicitat (anuncis a premsa, ràdio, tv, internet…)
  4. Publicació d’una revista informativa (en paper i electrònica)
  5. Creació d’una web o, si ja en té, publicació d’una entrada a la web o al bloc
  6. Organització d’una roda de premsa exclusiva per als mitjans o presentació oberta al públic en general
  7. Concessió d’entrevistes i declaracions als mitjans de comunicació; redacció d’articles d’opinió, de fons i reportatges i contacte amb els líders d’opinió
  8. Elaboració de material informatiu: dossier, fulletó, vídeos o documentals
  9. Organització d’una exposició temàtica i presència a fires
  10. Accions de màrqueting i elaboració de marxandatxe

A La Redacció hem conegut a alguns clients que perdien la possibilitat de comunicar un fet noticiable per no saber quin era el canal més adient. Cal estudiar bé els objectius i formular estratègies de comunicació efectives i adaptades a cada client i pressupost.